صفحه اصلی / بازاریابی الکترونیکی / تبلیغ موثر محصول با تولید محتوای آنلاین
content_issue
content_issue

تبلیغ موثر محصول با تولید محتوای آنلاین

اگر کسی از شما بپرسد تبلیغات یعنی چه , چه پاسخی می دهید؟
یکی از ساده ترین پاسخ هایی که می توان به این پرسش داد این است که تبلیغات به معنی اطلاع رسانی درباره ی محصول و ترغیب مشتری به خرید آن است.
حال اگر کسی هر روز ده ها بار محصول خود را به شما معرفی کند و از شما بخواهد آن را بخرید چه واکنشی نشان خواهید داد؟ احتمالا واکنشتان مودبانه نخواهد بود!
دوستان عزیز باکوک ؛ واکنش مصرف کننده ها به تبلیغات کسب و کارها شبیه مورد بالا است.
مصرف کننده روزانه صدها بار با اطلاع رسانی های گوناگون درباره ی محصولات و کسب و کارها مواجه می شود و همه از او می خواهند چیزی بخرد. پس تعجبی ندارد اگر بسیاری از برنامه های تبلیغاتی شکست می خورند.
این شرایط , بسیاری از متخصصان بازاریابی و تبلیغات را به فکر انداخته و آن ها را وادار به جستجوی راه حل های جدید و خلاقانه کرده است.
یکی از این راه حل ها تولید محتوای اینترنتی (Content marketing) و معرفی محصول لا به لای این محتوا است.البته این کار نیازمند مهارت و ظرافت و هنرمندی است و اصلا به معنی تولید مطلب و معرفی محصول بین جملات آن نیست.
محتوایی که در اینترنت منتشر می شود فرمت ها و انواع گوناگونی دارد. حجم عظیمی از محتوای منتشره به صورت متن و عکس است. فیلم و صدا نیز دیگر انواع فرمت های محتوا هستند که تولید و انتشارشان رو به افزونی است.
علاوه بر این فرمت ها , بازی های آنلاین , نرم افزارها و … هم هستند که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می کنند. محتوای موجود در اینترنت به موضوعات مختلفی می پردازند که خبر , گزارش , سلامت , زیبایی و … برخی از آن ها هستند.
اکنون اینترنت را در ذهن خود مجسم کنید و حساب کنید چه تعداد متن و فیلم و صدا و بازی و … در آن وجود دارد.
تعدادشان بسیار بسیار زیاد است. خیلی از افراد زنده ی روی کره ی زمین حداقل یک بار اقدام به انتشار محتوا در اینترنت کرده اند ( دقت کنید که انتشار پیام در گروه های واتساپ و تلگرام نیز جزء تولید محتوا حساب می شود ).
پس با این شرایط اگر دست به تولید محتوا با هدف معرفی محصول بزنیم به احتمال خیلی زیاد محتوای تولیدی مان در میان اقیانوس اطلاعات موجود در اینترنت گم خواهد شد.
پس راه چاره چیست؟
را چاره آن است که محتوای تولیدی آن قدر جذاب باشد که حتی با یک بار خوانده شدن هم در ذهن مخاطب باقی بماند.
مخاطب با خواندن چنین محتوایی به یکی از طرفداران پر و پا قرص شما و سایتتان تبدیل خواهد شد و دوباره به سایتتان باز خواهد گشت. با ادامه ی این روند و کمی دندان روی جگر گذاشتن , تعداد مخاطبان ثابت سایتتان افزایش خواهد یافت و کم کم خواهید توانست به صورت خیلی خیلی نرم و نامحسوس , برند و محصولات خود را تبلیغ کنید.
حال سوال دیگری که مطرح می شود این است که چگونه می توان محتوایی جذاب ساخت که با بقیه ی محتواها رقابت کند؟
پاسخ در فهم مخاطب نهفته است.
باید بتوانید احساس مخاطب را درک کنید و انگیزه های او را بفهمید تا بتوانید محتوایی نزدیک به احساسات و انگیزه های او تولید کنید.
هر چه محتوایی که تولید می کنید به احساسات و انگیزه های مصرف کننده نزدیک تر باشد جذابیت و دلربایی آن بیشتر خواهد شد.
اما درک مخاطب کمی دشوار به نظر می رسد.
خیلی ها پدر خود را در می آورند اما باز هم نمی توانند بفهمند مخاطبشان چه می خواهد و چه احساس و انگیزه ای دارد.
دلیلش این است که آن ها اطلاعات خیلی کمی درباره ی انسان به عنوان مصرف کننده دارند. حتی خیلی از آن ها اصلا نمی دانند که مصرف کننده یعنی چه. با این وضعیت معلوم است که راه به جایی نمی برند.
سخنمان کمی طولانی شد پس اجازه دهید حرف پایانی را بزنیم.
حرف آخر این است که باید مصرف کننده را درک کنید. مخاطب در جهان مجازی هم مانند جهان فیزیکی , مصرف کننده محسوب می شود و رفتارها , انگیزه ها و احساساتش را بروز می دهد.
کافی است کمی دانش رفتار مصرف کننده به دست آورید تا این نشانه ها را درک کرده و در زمینه ی تولید محتوا کلی از رقیبانتان جلو بیافتید. بدون دانش نمی توان کاری کرد!

منبع: باکوک

درباره sh.kh

این مطالب را نیز ببینید!

google-adwords

Google AdWords چیست و چگونه کار می کند؟

اگر شما تازه وارد دنیای جستجو بازاریابی وارد شده اید و یا فقط میخواهید شرح …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلا