صفحه اصلی / بازاریابی الکترونیکی / کمپین‌ هایی که صنعت تبلیغات را تکان دادند
advertinsing campaign
advertinsing campaign

کمپین‌ هایی که صنعت تبلیغات را تکان دادند

اولین تبلیغات روزنامه‌ای در سال 1704 در یک روزنامه آمریکایی برای فروش یک‌خانه در منطقه لانگ آیلند استفاده‌شده بود، از آن زمان تاکنون صنعت تبلیغات پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است. اما بعضی کمپین‌های تبلیغاتی از خلاقیت و نوآوری بالایی برخوردار بوده‌اند و توانسته‌اند تأثیرات بسیار زیادی در صنعت تبلیغات داشته باشند و نقطه عطفی را در این حوزه ایجاد کنند. در این نوشته سعی می‌کنیم به چند نمونه از این کمپین‌ها اشاره‌کنیم.

1907: Sunkist Orange Juice

12

در اوایل سال 1900 میلادی باغداران کالیفرنیایی که پرتقال تولید می کردد یک مشکل بزرگ داشتند و آن تولید بسیار زیاد پرتقال بود، در حدی که نمی‌توانستند خریداری برای پرتقال‌های خود پیدا کنند.گروهی از باغداران نزد آژانس تبلیغاتی Lord & Thomas می‌روند و از آن‌ها کمک می‌خواهند. راه‌حلی که این آژانس می‌دهد ری برندینگ کل باغداران کالیفرنیا تحت عنوان Sunkist بود، درواقع آن‌ها با این ری برندینگ سعی کرده بودند کاربرد جدیدی برای پرتقال پیدا کنند و آن چیزی نبود جز آب‌پرتقال. برند Sunkist سعی می‌کرد به مردم در مورد نحوه استفاده از آب‌پرتقال گیر آموزش دهد و درنتیجه توانست فروش پرتقال را در منطقه کالیفرنیا افزایش دهد و آب‌پرتقال به جزئی از صبحانه کالیفرنیایی‌ها تبدیل شد.

1916: I WANT YOU

uncle-sam-wants-you-1917-inspired-by-kitchener-james-montgomery-flaggs-work-is-now-the-iconic-image-of-uncle-sam lord-kitchener-wants-you-1914-this-british-wwi-recruiting-poster-spawned-a-lot-of-famous-recruitment-posters

جنگ واقعه بزرگی در تاریخ هر کشور است و تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارها برای جذب سرباز است، پوستری که در جنگ جهانی اول در سال 1917 در انگلیس طراحی‌شده بود، لرد کیتچنر را نشان می‌دهد که “می‌گوید کشور به تو نیاز دارد” این پوستر تأثیر بسیار زیادی در جذب سرباز برای جنگ داشت و بعدها در جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها نیز از این شیوه استفاده کردند .

1942: We Can Do It!

سیب

پوستر ” We Can Do It”  در دوران جنگ جهانی دوم برای روحیه دهی و انگیزش بیشتر کارگران کارخانه Westinghouse Electric استفاده می‌شد و یک پوستر درون‌سازمانی محسوب می‌شد تا با نشان دادن چهره قوی از یک زن کارگر آن‌ها را به کار بیشتر ترغیب کنند، اما این پوستر به‌قدری اثرگذار بود که به بیرون از این کارخانه نیز نفوذ کرد و باعث تشویق زنان به همکاری در جنگ شد. درواقع این تبلیغ از اهداف اولیه آن فراتر رفت و به یک نماد تبدیل شد.بعد از جنگ جهانی دوم و در سال‌های 1970 الی 1980 این پوستر به نمادی برای فعالیت‌های فمینیستی تبدیل شد و نشان قدرت زنان بود.

1964: Daisy

در سال 1964 یک کارزار انتخاباتی بین Baines Johnson  و Barry Goldwaterبرای تصاحب پست ریاست جمهوری آمریکا برقرار بود، در این میان Baines Johnson با ساخت یک کلیپ تبلیغاتی توانست پیروز انتخابات شود. این کلیپ دختر کوچکی را در حال بازی با گل‌ها نشان می‌دهد که ناگهان یک بمب اتمی منفجر می‌شود و سپس صدای Baines Johnson پخش می‌شود که یک پیام ضد جنگ را می‌خواند و در آخر گوینده مردم را دعوت به رأی دادن به Baines Johnson می‌کند. این کلیپ درواقع یک ضدتبلیغ علیه رقیب انتخاباتی Baines Johnson محسوب می‌شود، چراکه Barry Goldwater فردی بوده است که طرفدار جنگ بوده و این کلیپ با استفاده از این فن توانست Baines Johnson را پیروز انتخابات گرداند.

 

2012: Red Bull Stratos

 

سیبل

در اکتبر سال 2012 فردی به اسم Felix Baumgartner تصمیم گرفت رکورد پرش از ارتفاع را بشکند، و از ارتفاع 24 مایلی به پایین بپرد، شاید شما هم این پرش را از طریق اخبار شبکه‌های داخلی کشورمان دیده باشید ولی شاید دقت نکرده‌اید که به‌طور ناخودآگاه در حال دیدن تبلیغ شرکت رد بول هستید، بله این پرش درواقع چیزی جز تبلیغ نبود و 8 میلیون نفر فقط آن را به‌صورت زنده دنبال می‌کردند، این نوع تبلیغات درواقع مرز بین رویداد و تبلیغ را از بین برده است.

منبع: آی بازاریابی

درباره sh.kh

این مطالب را نیز ببینید!

google-adwords

Google AdWords چیست و چگونه کار می کند؟

اگر شما تازه وارد دنیای جستجو بازاریابی وارد شده اید و یا فقط میخواهید شرح …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی