صفحه اصلی / بازاریابی الکترونیکی / کارشناس تولید محتوای دیجیتال
content expert
content expert

کارشناس تولید محتوای دیجیتال

از زمانی که اینترنت وارد زندگی بشر شد، تغییرات بسیار زیادی در زندگی ایجاد کرد. برای مثال حالا می توانید از هر جایی که اینترنت در دسترس باشد، هر وسیله ای را که بخواهید، بخرید و در هر جایی که بخواهید تحویل بگیرید یا با فردی در قاره ای دیگر بدون ثانیه ای تاخیر صحبت کنید. بستر اینترنت به قدری عظیم است که شغل های ما را شدیدا تحت تاثیر قرار داده، به شکلی که برخی شغل ها به لطف اینترنت کلا از بین رفت اند و از آن طرف تخصص ها و شغل های کاملا جدیدی نیز به وجود آمده.

این روز ها عنوان شغلی تولید محتوا یا تولید محتوای دیجیتال در کسب و کار الکترونیکی زیاد شنیده می شود و معمولا برای خیلی ها سوال به وجود می آید که این دیگر چه شغلیست.

دنیای امروز ما دنیای اطلاعات و محتوا است. برای این که بیشتر این را درک کنید بهتر است این سوال را از خود بپرسید که تلفن همراه شما در هر ثانیه چه چیزی به شما نشان می دهد؟ مسلما خیلی چیز های متنوع و گوناگون، ولی بالاخره تمام آنها به نوعی محتوا است. حتما با فیسبوک آشنایی دارید. فکر می کنید چرا این سایت در این حد موفق است؟ زیرا بستری ایجاد کرده برای تمام مردم دنیا که به تولید محتوای شخصی بپردازند. هر مطلبی که شما در پیج فیسبوک خود به اشتراک می گذارید باعث پیشرفت این شبکه اجتماعی می شود، زیرا شما بهمحتوای آن افزوده اید، در نتیجه به کاربران آن. زیرا ممکن است فردی در اینترنت به دنبال محتوایی بگردد و آن را در پیج شما در فیسبوک بیابد و به همین دلیل عضو فیسبوک شود.

درباره ی تمام شبکه های اجتماعی، همین قواعد حاکم است. شبکه های اجتماعی به کنار، وقتی شما هر سایتی را باز می کنید با حجمه ای از محتوا رو به رو می شوید. این محتوا می تواند به صورت عکس، متن، ویدئو با هر چیز دیگری باشد. در واقع به این نتیجه می رسیم که هر کسی که از اینترنت استفاده می کند به نحوی مستقیم یا غیر مستقیم در تولید محتوا و این چرخه ی عظیم تبادل اطلاعات شریک است.

حالا می رسیم به کارشناس تولید محتوا. فردی که به عنوان متخصص تولید محتوا کار می کند، برای سایت یا شبکه اجتماعی ای مثل اینستاگرام مطلب می نویسد، ممکن است کار گرافیکی انجام دهد یا ویدیو و تیزر بسازد. ولی مهم ترین بخش کار او تجزیه و تحلیل است. او باید بداند کاربر به دنبال چه چیزی می گردد و در همان رابطه بهتولید محتوا بپردازد. معمولا در هر زمینه ای که فعالیت کنید حتما رقبایی هم دارید. این رقبا نیز تجزیه و تحلیل های خود را دارند و این کارشناس تولید محتوای شماست که باید با روش های خاصی به نام SEO شما را پیشتاز نگاه دارد.

هدف کار او کسب درآمد برای کسب و کاری است که در آن کار می کند. در این راه باید درباره ی علوم مختلفی اطلاعات داشته باشد، برای مثال علم روانشناسی و رنگ شناسی برای گذاشتن هر پستی در اینستاگرام باید در هم درآمیزند. شاید برایتان جالب باشد که عکس هایی با طیف خاصی از رنگ ها خیلی بیشتر از دیگر رنگ ها لایک و کامنت می گیرند. و یا مثلا رنگ قهوه ای باعث جلب اطمینان کاربر می شود. و یا استفاده از جملاتی که لایک و یا کامند در آنها استفاده شده باشد برای کپشن عکس باعث رشد بسیار زیاد لایک ها و کامنت هایی می شود که مخاطب برای شما می گذارد!

بسیاری موارد وجود دارند که در این مقوله باید به آنها توجه کرد که بخش اعظمی از آن در مفهومی به نام SEO خلاصه شده که اگر ما را دنبال کرده باشید حتما مفهومش را خوب می شناسید.

درباره sh.kh

این مطالب را نیز ببینید!

bill gates

جدیدترین فهرست فوربز از میلیاردرهای حوزه تکنولوژی منتشر شد؛ بیل گیتس در صدر

نشریه معتبر فوربز به تازگی فهرست میلیاردرهای حوزه تکنولوژی در سال 2017 را منتشر کرده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی