صفحه اصلی / آموزش / آموزش کسب و کار / مفهوم Lead در کسب و کار و بازاریابی

مفهوم Lead در کسب و کار و بازاریابی

Lead یکی از اصطلاحات کلیدی در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. «Lead» در مورد کسانی به کار می رود که به هر روش، با محصولات یا خدمات سازمان ما آشنا شده اند و برای نخستین کسب اطلاع (و شاید در نهایت خرید) به ما مراجعه می کنند و در مورد محصولات و خدمات ما پرس و جو می کنند. از آنجایی که شاید ترجمه ی دقیقی برای این مفهوم وجود نداشته باشد، ما مشتریان Lead  را «مشتریان راغب» می نامیم.

اگر چه ما در زبان فارسی از واژه‌ی «Lead» استفاده نمی‌کنیم. اما بسته به شرایطی که در آن قرار می‌گیریم از کلمات مختلفی برای بیان این منظور استفاده می‌کنیم. مثلاً مالکان یک فروشگاه پوشاک، در زبان محاوره‌ای خود می‌گویند: «اگر کمی تراکت در خانه‌ها پخش کنیم، پاخور فروشگاه زیاد می‌شود». در یک آژانس مسافرتی که برای تور‌های نوروزی خود، تبلیغ روزنامه‌ای داده است ممکن است این عبارت را بشنوید: «زنگ‌خور این آگهی خیلی پایین بود. کلاً روزی که آگهی دادیم ۳۰۰ نفر زنگ زدند و پرس و جو کردند». کسانی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند توضیح می‌دهند که: «اگر در فلان سایت تبلیغ کنی، با وجودی که نسبتاً ارزان‌تر هم هست اما کلیک‌خور بیشتری دارد».

منبع: متمم

درباره sh.kh

این مطالب را نیز ببینید!

content_issue

تبلیغ موثر محصول با تولید محتوای آنلاین

اگر کسی از شما بپرسد تبلیغات یعنی چه , چه پاسخی می دهید؟ یکی از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی