صفحه اصلی / بازاریابی الکترونیکی / Google AdWords چیست و چگونه کار می کند؟
google-adwords
google-adwords

Google AdWords چیست و چگونه کار می کند؟

اگر شما تازه وارد دنیای جستجو بازاریابی وارد شده اید و یا فقط میخواهید شرح ساده ای از عبارات و ابزار دیجیتال را بدانید، جای درستی آمده اید. در اینجا ما به دنبال AdWords گوگل خواهیم بود، خدمات تبلیغات اختصاصی گوگل که به شما اجازه می دهد نتایج وبسایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجوگر (SERP) با پرداخت هزینه نمایش دهید. در اینجا نیازی نیست که منتظر رتبه بندی طبیعی گوگل برای سایت جدید خود بمانید. با استفاده از paid search یا تبلیغات کلیکی (پرداخت براساس کلیک) شما می توانید فورا نتایج خود را ببینید و استفاده از آن واقعا سخت نیست و آنقدرها هم که فکر می کنید گران نیست.

پرداخت برای جستجو یا Paid search 

پرداخت برای جستجو یا Paid search اصطلاحی است که ما برای تبلیغات بدون لیست های موتور جستجو استفاده می کنیم. این مورد معمولا در بالا یا کنار صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود و به طور معمول نسبت به نتایج معمولی بیشتر دیده می شود. در حال حاضر گوگل یک برچسب “Ad” روی آن ها می زند.

تنها موتور جستجویی که شما می توانید این کار را انجام دهید گوگل نیست، یاهو و بینگ نیز این کار را تحت عنوان شبکه ی یاهو بینگ اجرا می کنند. اینجا ما AdWords گوگل را بررسی می کنیم.
اصول اساسی AdWords
در واقع یک سری کلماتی که ممکن است فرد جستجوکننده در گوگل استفاده کند را انتخاب کنید، سپس آگهی مورد نظر خود را بر اساس کلمات کلیدی در صفحه ی جستجوی گوگل مانند زیر انتخاب کنید:
البته شما قطعا تنها شرکتی نیستید که می خواهد آگهی خود را به این صورت خاص بیان کند. شرکت های رقیب می توانند همین عبارات یا شبیه به آن را در بالای صفحات نتایج جستجوی گوگل پیشنهاد دهند. بدیهی است که با تبلیغات کلیکی بیشتر احتمال دارد که تبلیغ شما نسبت به این سرویس دیده شود. با این حال برخلاف دیگر مدل های پیشنهادات، این بالاترین پیشنهاد برای حساب کاربری محسوب نمی شود. گوگل همچنین از چیزی به نام “نمره کیفیت” (quality score) استفاده می کند.
نمره کیفیت (Quality score)
گوگل میزان مناسب و مفید بودن تبلیغ شما برای فرد جستجوگر و واژه ی مورد نظر آن ها را می بیند. همچین تعداد کلیک هایی که آگهی شما دریافت کرده (به عنوان نرخ کلیک) و همچنین چگونگی ورود به صفحات فرود شما را مشاهده می کند.
به عنوان مثال اگر جستجوکننده عبارت “Nike Air Max” را تایپ کند و آگهی شما حاوی “buy Nike Air Max here” باشد، بعد از این که بر روی تبلیغ کلیک شد، نیاز هست تا به صفحه ی  Nike Air Max هدایت شود. اگر فقط به صفحه ی اصلی شما وارد شود، به اندازه کافی جالب نیست.
نمره کیفیت بالاتر برای شما بهتر است. در حالی که اگر حداکثر تلاش شما از پیشنهادات رقیبانتان کمتر باشد، باز هم با نمره کیفیت بالاتر ممکن است بالاتر از آن ها قرار بگیرید.
پیشنهادات شما
شما به ازای کلیک بر روی تبلیغتان پول پرداخت می کنید، قیمتی که شما تمایل به پرداخت آن دارید هزینه به ازای کلیک یا CPC نامیده می شود. شما می توانید بیشترین پیشنهاد را انتخاب کنید، و اگر گزینه ی اتوماتیک را انتخاب کنید گوگل بر اساس بودجه ی شما مقداری را پیشنهاد می دهد و از لحاظ نظری بیشترین کلیکی که با بودجه ی شما امکان پذیر است را بدست می آورد. همچنین روش دیگری که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد هزینه به ازای تاثیر یا CPM است. در این روش شما به ازای هر 1000باری که آگهی شما در صفحه ی نمایش موتور جستجو دیده می شود پول پرداخت می کنید، این روش به کلیک کاربران اختصاص ندارد. شما می توانید هر کدام از دو روش را انتخاب کنید.
مدت زمانی که طول می کشد تا AdWords گوگل تمام پیشنهادات را بررسی کرده، ببیند که پیشنهاد مربوطه فروخته شده است یا خیر و فروخته شده ها را نگه دارد، آگهی که ارائه می دهد ترکیبی از بیشترین پیشنهاد و بالاترین کیفیت باشد و در نهایت آن را صفحه ی جستجوگر نمایش دهد، دقیقا برابر زمانی است که یک فرد چیزی را در گوگل جستجو می کند و نتایج را مشاهده می کند. این زمان حدودا برابر 0.26 ثانیه است.
معایب
AdWords به خوبی کار می کند، این در حالی است که 40 درصد مصرف کنندگان از وجود سرویس AdWords بی اطلاع اند. جستجوگران بسته به کیفیت صفحه نمایش به سادگی ممکن است از نتایج جستجوی طبیعی گوگل در پایین صفحات چشم پوشی کنند.
گزینه های دیگر
Yahoo Bing Network) YBN): در ایالات متحده این شبکه برای 29% جستجوهای آنلاین حساب می شود و براساس داده های شخصی جستجوگران در YBN از دیگر موتورهای جستجوگر 23درصد بیشتر هستند.
Search engine optimization) SEO): تمام روش ها، تاکتیک ها و فرآیندهایی که شما می توانید احتمال نمایش وبسایتتان را افزایش دهید و احتمالا رتبه بندی طبیعی بیشتری در موتورهای جستجوگر داشته باشید. اگر شما در SEO فعال باشید، حتی ممکن است برای جستجو پولی پرداخت نکنید. با این حال بسیاری از بازاریابان توصیه می کنند هر دو مورد در جستجو مارکتینگ مهم بوده و به طور موثر می توانند مکمل یکدیگر باشند.
Google Shopping: شما ممکن است در بالای صفحه جعبه ی خرید مجزایی را مشاهده کنید:
ممکن است لیستی مانند بالا در سرویس تبلیغات گوگل توجه شما را جلب کرده باشد، شما می توانید لیست تبلیغات محصول شامل جزییات، تصاویر غنی، قیمت محصول و نام فروشگاه خود را ایجاد و ارسال کنید.
منبع: ثانیه شمار

درباره sh.kh

این مطالب را نیز ببینید!

Run an advertising campaign

‎هشت تکنیک برای اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

موفقیتِ یک کمپین تبلیغاتی در فضای اینترنت به عوامل مختلفی بستگی دارد و کار حساسی است و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی